Fuhr for fashion ...

Det verkar vara en ganska stark debatt om hurvida man "får" andvända sig av päls för att följa modet. Själv har jag inga problem med päls kläder, så länge jag kan ta reda på hur djuret levt och blivigt dödat. Jag tror inte att det finns någon vettig person som "gillar" tanken på att man föder upp små minkar i miniburar för att göra mössor av dem, men hur är det med djur som dödas under jakt? I sverige har vi Viltvårdsföreningar vars syfte är att lära folk om jakt och viltvård. De är ute och jagar bland annat Hare, Räv och Vildsvin. Och då kan jag tycka att det är helt ok att ta vara på den päls som blir över efter djuren. Eller? Om du känner att jag har helt fel, hur står du då i frågan om att äta vanlig kyckling du handlar på ICA? Många gånger är de uppfödda i enbart syfte att bli slaktade och sedan mat. Okey man kan vara Vegetarian och då förstår jag det, men alla ni som bara är emot päls som mode?
Jag tycker iallafall denna Rödrävs väst är super snygg, och något jag gärna ser i min vintergarderob.

Kommentarer
Postat av: Maggi

Jag ska lätt ha tusen pälsar i min garderob när jag gifter mig rikt.. Förresten borde du använda CityGross som exempel istället för ICA.. promotar

2008-09-23 @ 21:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0